שהסררה

אחדות
 
אגיה
סינרגיה ומהות
 
וישהודי

הקשבה, בהירות והתבטאות
אנהאטה

כוחו של הלב
 
מניפורה

האש המעכלת
ויוצרת הכוח
סוודיסטהנה

המים והרגשות בבסיס
מולה דהרה
האדמה עליה
אנחנו עומדים
צ'אקרות
רשימת סדנאות ושיחות
vishuddhi chakra וישהודי
 
משמעות המילה Shuddhi בסנסקריט היא לטהר או טוהר. בהתאם לכך, וישהודי ידועה כמרכז ההיטהרות אשר בו כל הניגודים עוברים תהליך של טיהור ואיזון.
וישהודי היא מרכז הנקטר, משקה האלים והרעל, מקום בו ההאדם חווה את חייו במלואם – הטוב והרע, מבלי לנסות להימנע מהחוויות הלא נעימות, וברדיפה אחר החוויות הנעימות.

וישהודי היא צ'אקרה של תקשורת, קיימת בה היכולת לקלוט את הרטט העדין של מחשבות ורגשות של האדם ושל הזולת, כך שבבסיס התקשורת נמצאת יכולת ההקשבה הרגישה, שיוצרת תקשורת אמיתית.
הארה של וישהודי יכולה להגביר את יכולת ההקשבה אל העל-חושי, אל חיבור עם הידע הקוסמי, שכולל מידע לגבי העבר, ההווה והעתיד, חידוד חוש השמיעה (דרך המוח ולא האוזניים) וקריאת מחשבות. הכל העמקה של יכולת ההקשבה.

עם ההארה של וישהודי, מתעורר "מעיין הנעורים" הפיזי ומאט את תהליך ההזדקנות. הליך זה מתחיל לאחר 2-3 עשורים בהם קצב בניית התאים מהיר יותר מקצב ההרס שלהם.

 

מיקום
וישהודי נמצאת על הדופן הפנימית של עמוד השדרה בדיוק מאחורי השקע בתחתית הגרון. ונקודת הגירוי שלה (kshetram) נמצאת בחלק הקדמי של הצוואר, בשקע בתחתית הגרון היכן שממוקמת בלוטת התריס.

וישהודי, צ'אקרת הגרון
צליל HAM
צבע סגול
מיקום פיזי
דופן פנימית של עמוד השדרה, מאחורי השקע בתחתית הגרון
יסוד חלל
סמל לוטוס בעל 16 עלי כותרת
חוש שמיעה
איבר חושי אוזניים
איבר מוטורי מיתרי הקול
סמל
פרח לוטוס סגול בעל 16 עלי כותרת, 16 העלים מייצגים את 16 הערוצים האנרגטיים (nadis) הקשורים לצ'אקרה זו. בתוך הפרח עיגול לבן שמסמל את הירח המלא ואת היסוד החמישי - חלל. הטיפה מסמלת את נקטר האלים / נקטר החיים.  



היבטים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים:

תכונות בסיסיות
תקשורת, טיהור.

 

 

תכונות פיזית
ממוקמת בתחתית הגרון וקשורה לצוואר, קנה הנשימה, צינור הבליעה. הבלוטה הקשורה היא בלוטת התריס אשר אחראית על הפעילות המטבולית בגוף. 

תכונות אנרגטיות 
האנרגיה של תקשורת וכריזמה.

זהות עצמית
המזוהה עם צ'אקרה זו הינו בעל קשרים חברתיים נרחבים, אשר מבין שתקשורת טובה היא גם היכולת להקשיב. בעל יכולת ביטוי והבעה עצמית, יצירתיות, שליטה בשפות ויכולות מוזיקליות.

החלוקה על פי רמות הפעילות gunas 
ניתן לראות מסביבנו את כל רמות הפעילות השונות של וישהודי. חלק מהאנשים בקושי מוציאים מלה מהפה וכאשר הם בקבוצה הם רק מקשיבים, חלק מבודדים לגמרי, חלק לא יכולים להפסיק לדבר. אצל הכפייתיים הרצון להעביר מידע הוא כה עז עד שגם הגורמים הסביבתיים לא מפריעים להם - אם אין אף אחד בסביבה הם ירימו טלפון, יצאו החוצה לחפש מישהו לדבר איתו, יכתבו מכתב או ישלחו מייל.

Tamas
המצב הרדום
אנשים המתנהלים מרמה זו לא אוהבים לדבר ולא טובים בכך, במקרה הקיצוני, יהיו מבודדים ומנותקים חברתית, ללא יכולת לתקשר ואף יפתחו פראנויות.
אנשים אילו יכולים לתפוס את העולם כ"אני" ו"הם". חלק מהפטפטנים מאד יאהבו אותם ויאמרו שהם יודעים להקשיב...קצת יותר פעיל, אך עדיין תמסי, זהו הטיפוס המתלונן. טיפוס זה אינו מרוצה ומבלה את ימיו בתלונות אין סופיות. הם עשויים להיות רכלנים ומפצי שמועות שזורעות הרס בסביבתם.


Rajas
המצב הפעיל
אנשים המתנהלים ממצב זה הינם בעל יכולת תקשורת גבוהה, הם יהיו מאושרים עם יעסקו בהוראה, מתן הרצאות ובידור – הם אוהבי קהל.
הם בדרך כלל ה"מסמר של הערב" באירועים חברתיים, אבל בהקצנה הם עשויים להיות פטפטנים אשר מתעלמים מדעות (ופיהוקי) הזולת. מרגישים חייבים בחברה ותקשורת ובלעדיה מרגישים אומללים.


Sattwa
המצב המאוזן
אנשים ברמה זו הם בעלי יכולת להקשיב ולהבין את הזולת, יודעים כיצד לא לפגוע ברגשותיו ומודעים לצרכיו. בתקשורת קבוצתית הם יוצרים קשר כה עמוק עם הקהל כך שנדמה שהם עונים על כל השאלות עוד לפני שנשאלו. הם אוחזים ביכולת לסחוף המונים, הם מתקשרים את האמת הגבוהה ומשמשים צינור אינטואיטיבי לאותו מידע. לדוגמא נוכל להביא את הסוחפים הגדולים של האנושות כמו משה רבנו וקדושים אחרים.


תרגול אסנות 

Ushtarasana

ֿתנוחת הגמל:
שב ב-
vajarasana, התרומם על הברכיים כך שהגוף מאונך לרצפה. הברכיים וכפות הרגליים בפיסוק ברוחב האגן. עם הנשיפה גלגל את כתף ימין לאחור ואחוז את קרסול ימין, גלגל את כתף שמאל לאחור ואחוז בקרסול שמאל. דחוף את האגן קדימה כך שהירכיים מאונכות לרצפה. הקשת את הגוף לאחור, פתח את החזה ותן לראש להשמט אחורה. חזור לתנוחת המוצא על ידי גלגול כתף שמאל ולאחריה כתף ימין עם השאיפה.

 


Sarvangasana
עמידת כתפיים:
שכב על הגב, וודא כי הראש והצוואר בקו ישר עם עמוד השדרה. עם השאיפה הבא את הרגליים למצב מאונך, המשך עם הרגליים מעבר לראש והרם את הישבן והגב למצב מאונך לרצפה. כפוף את המרפקים ותמוך עם כפות הידיים את הגב באזור הצלעות. נסה להביא את החזה כנגד הסנטר ושמור על הגוף מאונך לרצפה. כדי לצאת מהתנוחה, הבא את הרגליים מעבר לראש, הנח את הידיים כנגד המזרן וגלגל את הגב אל הרצפה חוליה אחר חוליה. 


פראניאמה, תרגילי נשימה:

Ujjayi pranayama:
שב בישיבת מדיטציה. התבונן בזרימת האוויר בנחיריים ואפשר לה להיות שקטה ואיטית. העבר את המודעות לזרימת האוויר בקנה הנשימה, נסה לדמות שאוויר נכנס ויוצא דרך חור בגרון ולא דרך הנחיריים. כווץ בעדינות את החלל שמסביב למיתרי הקול (מעט מעל השקע בתחתית הגרון) כך שהנשימה יוצרת רחש עדין כמו נחירות של תינוק. נשום נשימות ארוכות ועמוקות.

מודרה
Khecheri mudra

שב בישיבת מדיטציה. גלגל את הלשון למעלה ואחורה כך שחלקה התחתון נוגע בחיך העליון. נסה לקחת את הלשון אחורה ככל שניתן. כאשר הלשון מתעייפת, שחרר אותה.

בנדהות
Jalandara bandha

שב בישיבת מדיטציה, כפות הידיים על הברכיים. עצום את העיניים והרפה את הגוף. קח שאיפה איטית ועמוקה והחזק את האוויר בפנים. כפוף את הראש קדימה ודחוף את הסנטר כנגד החזה, במקביל דחוף את כפות הידיים כנגד הברכיים והרם את הכתפיים אל עבר האוזניים. עצור את הנשימה ככל שניתן ללא מאמץ. הרפה את הכתפיים, הידיים וישר את הראש ורק אז נשוף את האוויר החוצה. תן לנשימה לחזור למצב הטבעי שלה. בצע עד חמישה סבבים.

 

 

 

 
 
לייבסיטי - בניית אתרים