כשאני משוחחת עם אנשים, אני שומעת כמה תגובות אופייניות:

   ∞  החיים שלי זה מרוץ סביב הזנב של עצמי...
   ∞  רוב הזמן אני מותש
   ∞  אני מרגיש מנותק מהגוף שלי ומחפש להתחבר אליו
   ∞  אני חש פיזור דעת ובלבול, כאילו לא מצליח להתרכז בדבר וכל הזמן רק צף על פני השטח
   ∞  אני מחפש איזון בחיים
   ∞  בא לי להירגע קצת
   ∞  הגב התחתון מציק לי, הכתפיים תפוסות לי
   ∞  אני מוכרח לייצר זמן איכות שלי עם עצמי
   ∞  מה זה היוגה הזה שכולם מדברים עליה? עוד טרנד?
   ∞  אני מרגיש צורך להזיז את הגוף שלי, אבל זקוק למסגרת על מנת שאתמיד
   ∞  אני רוצה להרחיב את המודעות שלי, להיות מודע יותר, כל רגע ורגע
   ∞  אני מעוניין במסגרת שתתמוך בתהליך ההתפתחות האישית שלי
   ∞  אני מרגיש מתח נפשי ופיסי רוב הזמן
   ∞  כאילו הכל בסדר אצלי, ויחד עם זאת קיימת תחושה של אי נוחות פיסית בגוף ובכלל, ואני לא מבין מה זה
   ∞  אני רוצה לפתח גמישות וחוסן
   ∞  כל דבר קטן מוציא אותי מאיזון
   ∞  אני לא יודע לנוח באמת, להרפות
 
 
מי שמוצא את עצמו במשפטים האלה, מי שיש לה, אולי, משפטים אחרים בלב, מוזמנים להביא את חווייתם אליי ואל הקבוצה, לתת לה להיות ולהשתנות במקום מוגן ונעים.
בשיעור נחבר את הרצון לחקור את עצמנו ולהתפתח ליכולת העבודה המיומנת עם הגוף תוך ריכוז בנשימה. בתוך המקום המוגן הזה נצא להרפתקה אל הלא נודע תוך פיתוח הכוח הפנימי ויכולת ההכלה וההרפיה שלנו.


למה וויני יוגה? 
וויניוגה פותחה על ידי קרישנמצ'ריה Sri Krishnamacharya וממשיכה עם בנו דסיקצ'רT.K.V.Desikachar. בית הספר שלהם ממוקם במדרס שבדרום הודו.
וויניוגה כגישה מדברת על התאמת היוגה למתרגל ולא המתרגל אל היוגה, לפי-כך זוהי היוגה שמתאימה לכל אחת ואחד.
וויניוגה עובדת עם מה שנקרא "תהליך ברצף" viniyasa krama. הדגש איננו על שלמות התנוחה, אלא על תרגול התנוחה בהתאם ליכולתו ולצרכיו של המתרגל.
במילים אחרות, זהו אוסף מוקפד של עקרונות העבודה הפיסית, הנשימתית והאנרגטית אשר מהווה מסגרת ברורה ובטוחה מחד, ומאפשר חופש גדול לווריאציות ולמודיפיקציות לצורך התאמה אישית בתוך המסגרת מאידך.
כך שיעור קבוצתי מתאים את עצמו לרמה של קבוצה ככלל ולרמה אישית של כל אחד בתוך הקבוצה בפרט.
קצב השיעור מתון.

אחדים מבין עקרונות הגישה הינם:
• שילוב הנשימות בקואורדינציה לתנועות הגוף.
• ההעדפה של תנועתיות מזערית בהרבה איברים בגוף על פני תנועה מאסיבית באיבר אחד במהלך ביצוע תנוחה.
• ריכוז במיקום הנשימה בגוף תוך הקפדה על איסוף הבטן.

למה יוליה:
יוגה עבורי היא בחירה בדרך חיים מכוונת ומודעת.
המטרה שלי בהגשת היוגה כתרגול הינה לאפשר למתרגל תחילה הכרות ובהמשך אף חיבור עם גופו ועם נשימתו, ובד בבד לחוות את החיבור הזה גם בחיי היומיום ולא רק על המזרן.

 
לייבסיטי - בניית אתרים